Fortrinsvis for nye patienter

 

Velkommen til vores  lægepraksis

Vi er 3 faste læge i praksis: Charlotte Gehlert Dyhr, Inger Uldall Juhl & Finn Olav Hansen.

Lægeklinikken er en kompagniskabspraksis, hvilket betyder at du som patient er tilmeldt lægeklinikken og ikke kun den enkelte læge. Du kan naturligvis altid bestille tid hos en bestemt læge, men ved akut opstået sygdom vil du møde “akutvagten” som er den af lægerne der tager imod akut syge patienter. Akutvagten går på skift så du vil kunne møde enten en af de faste læger, en uddannelseslæge  eller evt. en lægevikar .

 

Her lidt praktiske oplysninger forud for den første konsultation:
Du bedes oprette dig som bruger på vores hjemmeside: www.vjh-kolding.dk

HUSK at opdatere egen profil ved ændringer i bopæls adresse, mail og  telefon.

Der kan IKKE bookes tider via E-konsultation – KUN i tidsbestillingsmodulet.

Ønsker du at bruge vores hjemmeside via mobil App, er det muligt at finde den

Er du AKUT syg og ønsker en tid, bedes du ringe til klinikken på telefon: 7552 3332.

Når du booker en tid via vores hjemmeside, vil du modtage en besked om tiden er godkendt eller afvist.

Se for yderligere informationer på siden: Ny E-portal bruger.

Journal fra tidligere læge:
Forud for 1. besøg i klinikken bedes du selv sørge for, at journalen fra tidligere læge sendes til os elektronisk.

Konsultationstider:
En almindelig konsultation varer typisk 10-15 min. Lægen kan typisk nå at tale med dig om én problemstilling og evt. ét mindre problem.
Lægen kan blive forsinket pga. akutarbejde, så der kan opstå forsinkelser. Vi tilstræber naturligvis at undgå dette.
Der kan vælges mellem forskellige konsultationstyper på E-portalen.

Opfølgning: Husk at sikre dig at både du og lægen er enige om hvornår  og hvordan der skal følges op på aftalte undersøgelser og henvisninger. Er du i tvivl er du meget velkommen til at skrive til os på hjemmesidens E konsultationer.

Forældre og pårørende: Som forælder til børn og unge eller som pårørende til skrøbelige ældre er du meget velkommen til at oprette dem med din mailadresse og password med deres samtykke. Vi vil dog helst kun have een kontaktperson per ældre patient for at sikre information når korrekt frem. Skifter man kontaktperson vil vi gerne vide dette.

Patienterstatningen: Har du oplevet fejl i behandlingen kan du eventuelt være berettiget til erstatning. Læs mere om dette på: www.pebl.dk

Tolk: Har du brug for tolk til dit lægebesøg eller i forbindelse med en sygehus indlæggelse skal du tale med vores sekretær om dette. Der kan blive tale om at du selv skal betale for tolkningen og derfor efterfølgende vil modtage en regning fra regionen for tolkningen .

Interpreter: If you need an interpreter for your medical visit or in connection with a hospital hospitalization, talk to our secretary about this. You may have to pay for the interpretation and will subsequently receive an invoice from the region for the interpretation.